girl

Brittany. 27. Libra. INxP. Bisexual. Psychology Student. Eclectic Pagan. Hellenic Polytheism. Researcher. Mermaids. Cats. Donuts. Kingdom Hearts. Final Fantasy. Cooking. Neuroscience. The Nightmare Before Christmas. Tea. Kpop. Tim Burton. Fleetwood Mac. Nail polish. Plaid. Eyeliner. Boots. Space. Charmed. Symphonic Metal. Crystals. Tarot. Sea Witchery. Within Temptation. Jun Hyosung. Writing. Merlin. Anthropology. AOA. Tsuritama. SHINee. Edgar Allan Poe. Girl's Day. Star Wars. Puppies. Utada Hikaru. Classic Hollywood. The Originals. Once Upon a Time. Seashells. Singing. Pokemon. Rain. AC/DC. Dangan Ronpa. Astronomy. Candles.

content

Joined Fanlistings
Tumblr
Twitter
Instagram
Last.fm
Blog

layout

Name: Symptoms
Features: FFXV's Lunafreya and Noctis
Tools: Adobe Photoshop CS3, Notepad
Fonts: Idk one is called shorelines, century gothic is another, some small font...
Lyrics: SHINee - Symptoms
Comments: This took hours of work, mostly of me sitting there staring at Photoshop not knowing what I was doing, but eventually this happened. I was inspired by the song to make a layout with the lyrics, because I love them, and I also wanted to honor Kim Jonghyun's memory by using his lyrics. I chose Luna and Noct because, well, all I care about lately is FFXV sooooooo it made sense. This layout also came out bigger than expected, it looked a lot smaller in Photoshop and then I coded it and AHAHAHA but there's not much I can do about that, so sorry if it looks weird on your computer. I honestly tried. In general, though, I really like this layout. Not my best but there's a lot of feeling there. It was cathartic to make this layout.

dead end

Hidama.net, its layouts, content, coding, and etc. is the personal property of Brittany © 2012-2018 with credited usage of images, lyrics, and etc. unless otherwise stated. Please note that password-protected entries are password-protected for a reason and the password is available to close friends only and that won't be changing anytime soon.

Final Fantasy Meme
00000 Saturday 6 January 2018 @ 11:05 am

This is an ask meme from Tumblr but I never get asks and I wanted to do this SO I’M DOIN IT HERE

1. Favorite Final Fantasy game?
FFX. It was my first FF so it’s very special to me. It’s one of those rare games I can pay 95949 times in a row and not get tired of, I just love it so much.

2. Least favorite game?
Unpopular Opinion but FFVII lmao. I liked it just not as much as the others I’ve played.

3. Which games have you played?
VI, VII, VIII, IX, X, X-2, XII, XIII, XIII-2, XIII LR, XV. So a lot. But I only played VI and XII part way through so I can’t say much about them, I did like them for the most part tho, esp VI.

4. Most underrated game?
FFIX. I don’t feel like it gets the love it deserves, it’s such a fantastic game and it taught me a lot of life lessons growing up.

5. Most overrated game?
FFVII. My own feelings aside, you’ve got to admit the hype for it is a little crazy. It’s a good game but maybe a bit undeserving of all the hype, imo. Part of the reason it underwhelmed me is because I had high expectations going in an got disappointed when they weren’t met. Hype does nothing any good tbh.

6. Favorite protagonist?
Zidane for sure. I felt like he was a breath of fresh air from the broodier types like Cloud and Squall–both of whom I love, I just feel that Zidane was much more cheerful and knowledgeable about life. So his breakdown was that much more powerful, too, because you didn’t expect it from him. That’s why the whole “you’re not alone” scene is so strong.

7. Favorite antagonist?
Hmm, maybe Kuja? Ultimecia is pretty badass too but you don’t really get to know her much lmao that’s why there are so many theories about her. But Kuja is interesting. In the end he was just afraid to die alone, so he was like fuq it ima destroy the whole worLD. Which is very excessive. But it’s interesting. Kuja is very Extra.

8. Favorite side character?
I’m assuming this means a character that isn’t the protag, and barring my favorite characters overall, Ima say probably Lulu. I just love her so MUCH.

9. Favorite NPC?
Oh god idk maybe Blank from FFIX? He did a good and sacrificed himself to save everyone, luckily he was only petrified and could be saved later but man he was a good bro to Zidane.

10. Overall favorite character?
Yuna and Vivi are tied. Yuna is everything I wish I was, and used to be but I grew up and I’m just not like that anymore. I wish I was sometimes, but yeah. I look up to Yuna a lot. And Vivi reminds me so much of my younger self, too, like when I was really little. I feel like I love him in a way that extends to self love, because I want to protect him like I wish I could have protected my younger self.

11. Funniest character?
Zidane is pretty funny. So is Prompto. Um, I don’t know though I think those are my choices, I can’t think of anyone else that I find funny. I like Zidane’s whole goofy persona and Prompto is just a clumsy dumbass and I love it. Also, Rikku is pretty funny in X-2 lol.

12. Best looking male?
Ignis Scientia.

13. Best looking female?
Fang. SHE’S SO GODDAMN BEAUTIFUL. All the FF ladies are gorg but Fang tho.

14. Character you would most like to marry?
IGNIS SCIENTIA.

15. Character you hate the most?
Seymour. Everything he does is gross.

16. Which game had the best cast of characters?
Probably FFX. I’m biased though but I just fell in love with those characters so easily.

17. Which game was the saddest?
Probably FFX if we don’t take the events of FFX-2 into account–or if you take the sad ending into account. I haven’t played enough of VI or XII to say although I’ve heard VI is pretty sad. But I’ll go with FFX.

18. Which game was the funniest?
I find FFXV to be pretty funny a lot of the time but FFIX was lighthearted in a funny way despite its dark undertones.

19. Which game had the best love story?
FFVIII. I really loved that love story the most, although I know a lot of people would disagree and there are a lot of gripes about it… I loved it anyway.

20. If you could enter the game world and personally replace the main character of any game (playing through the game as yourself– you can change the story or keep it the same), which one would you choose?
FFIX or FFX. I loved those worlds the most.

21. Which game would you sooner die before doing the above ^?
FFVII lmao

22. Which game’s world would you most like to live in?
FFIX! I love that world so much.

23. Which specific location (e.g. Besaid Island) would you most like to live in?
Black Mage Village in FFIX. Or Dagguerreo however you spell it fuq but mostly BMV.

24. What’s your favorite job/class? Is this the same class you would want to be if you entered a class-based Final Fantasy game, or would you rather be a different one? If so, which one?
Black Mage. Always loved using magic. I’m not familiar with every class in FF since I only played the later games and not the first one or tactics or anything. But I’m p sure I’d still choose Black Mage.

25. What is your favorite ability?
Hmmmm, Protect Girls in FFIX is a pretty cute one. So is Provoke in FFX. I also like No Encounters a lot for when I’m in confusing dungeons :))))))

26. Favorite boss fight?
Leviathan in FFXV is pretty cool. I also like Sinspawn Gui in FFX.

27. Favorite enemy (e.g. Malboro)?
Tonberries are cool, the bastards.

28. Your favorite spell?
Ultima!

29. Favorite summon?
Shiva.

30. Least favorite battle/boss fight?
This is hard lmao there are a lot that I hate but Dark Yojimbo in FFX is a huge bitch. Having to fight him 5 times is so excessive, too.

31. Do you have any theories or headcanons you swear by (e.g. Rinoa as Sorceress)?
Not really although I do like the Rinoa as a sorceress/Ulimecia theory. Makes the game interesting.

32. Are there any fanon theories/headcanons you just can’t believe?
Squall is dead at the end of disc one lol

33. What is your favorite canon couple? (Doesn’t have to be the protagonist’s love story e.g. could be Cid/Shera)
Rinoa/Squall. Tidus/Yuna is another fave.

34. Which canon couple do you think is most likely to break up sometime after the credits roll?
Lol aww I don’t know, but they had Tidus and Yuna break up in that atrocity of an audio drama that I think we all just collectively choose to ignore. But while I don’t like that at all, I think it would make sense for them to have a lot of problems adjusting to couple life and Tidus adjusting back to… well, life in general and such.

35. What is your favorite NON-canon couple?
Hmmm. Tifa/Aerith. Fuq yo canon love triangle, Tifa/Aerith is where it’s AT. Also, I guess Fang/Vanille because they’re never stated to be a couple in canon even though we all know they are lol

36. And your least favorite non-canon couple?
Aurikku. I pretended to ship it for a while because a friend was a hardcore shipper and I was just dumb but it’s really gross lol

37. What do you think makes a game a “quintessential” Final Fantasy game? (In other words… some people say the new games don’t feel like Final Fantasy games to them. What FEELS like a Final Fantasy game, to you?)
All the games up to XII have the FF feel to me. Especially FFIX and FFX. The newer ones (XIII and XV) really don’t tbh, but I still love them.

38. What things did/would bother you when/if they were put in the games (i.e. what things DON’T belong in Final Fantasy games)?
Well, as much as I love FFXV, the mundane realism is kind of unnecessary. I don’t mind having a car and smart phones but it’s mostly the longass car rides you can’t always skip and just the boring running around with no purpose shit I could do without.

39. What is your favorite prequel or sequel?
FFX-2. Bash on it all you want, it was fun and still is fun.

40. Square-Enix hands over the reins to you, to make a prequel or sequel for any game of your choice, even ones that already have those things. What do you make?
FFIX HD remake. I’m jk (kind of) but I’d love a FFX prequel of Auron, Braska, and Jecht’s adventures.

41. Which character has the best outfit?
Lulu. It’s the most impractical lmao but I love it.

42. Worst character design?
Um idk I wasn’t fond of Amarant’s design.

43. What is your favorite weapon?
Ultima Weapon in like any game lmao

44. What cutscene do you wish you could cut out of any of the games?
Um, none really. I do wish I could cut out a lot of the unnecessary driving scenes in FFXV tho like I said lmao. I can’t think of any cut scenes I’d cut out, even really long unskippable ones like the Yunalesca ones in FFX. They’re important so I wouldn’t cut them.

45. What creature do you most wish was real? (Chocobo’s, moogles, etc.)
Moogles!!!!!!!!!!!!!!

46. Best soundtrack?
Oh god that’s hard. They all have great OST’s. I think FFVIII is my favorite, though.

47. Favorite overworld song?

FFVI, I love Terra’s theme.

48. Which game had the best opening cutscene?
FFX-2 had the most fun one by far. I think FFVIII had a good one, too.

49. Which game had the best ending?
FFIX probably.

50. Favorite vocal Final Fantasy song?

Eyes on Me.

51. Favorite non-vocal song?
SO HARD. I have so many. Um. Idk right away I’m gonna say Fithos Lusec Wecos Vinosec because it pops to mind first

52. Favorite limit break/overdrive/trance/you-get-the-picture mode and/or ability?
Zidane’s trance Dyne abilities, and Rikku’s Mix.

53. Are there any plot-holes or questions you have about any of the games that you wish would be resolved?
I can’t think of any in particular, honestly it’s been so long since I played some games that I can’t remember plot holes. FFXV does have a lot of them, though, being unfinished and all. But honestly, I’m so unobservant and forgetful anymore than I can’t really point any specific ones out lmao but a lot of things are only just making sense with the DLC’s and added scenes and shit.

54. What scene had the most impact on you?
The scene at Home in FFX when Tidus finds out that Yuna will die when she defeats Sin. I still cry.

55. Which game did you play first, and when (how old were you, etc.)?
I played FFX when I was 12 in 2003. I remember loving the idea of FF after playing KH and then back when G4 existed and was good, I saw a Cheat episode dedicated to FFX and was like I NEED THIS GAME so I bought it on ebay and I fell in love instantly.

56. Do you own any merchandise?
I do! I have a Yuna necklace and Squall’s ring. I also have a FFVIII bracelet. Um, let’s see, I have posters and CDs although I found out at one point that they’re mostly bootlegs lmao sobs I think that’s it.

57. What game that has yet to be released are you most looking forward to?
I look forward to FFXVI even though there’s no info at all about it yet lmao I always look forward to new FF games.

58. What do you think of the Final Fantasy fandom in general? Do you think it is a good one? Any complaints?
I think it’s a good one despite ridic ship wars lmao I don’t really take part in it anymore but it was never really BAD to me growing up.

59. Do you have any favorite works of art or fanfiction that you always go back to, and/or basically accept as canon?
No. I never really read fanfic, although I wrote it.

60. If you got the chance to work at Square Enix making Final Fantasy games, at any job, regardless of your skill set (they offer you paid training), what would you most like to work on or do?
Writing. I’d love to help write a FF game.

♥ Brittany

Filed under: memes, video games